PERFEKTE LOKATIONER TIL UDENDØRS BRYLLUP | FESTER

PERFEKTE LOKATIONER TIL UDENDØRS BRYLLUP | FESTER

Mange drømmer om at afholde deres bryllup | fest i naturen. Som alle fester, kræver en udendørsfest også lidt forberedelse.
Ligemeget hvilken slags fest der skal holdes, handler det om at beslutte sig for, hvordan man forestiller sig sit bryllup, sin fødselsdag eller andet event skal være.
Drømmer I fx. om at jeres bryllupsfest skal være midt i skoven eller på en åben mark?
Her er lidt idéer til lokationer hvor jeres udendørs bryllup | fest kan holdes:

  • Et privat have | sommerhusgrund
  • Et skov- | strand- | eng- | mark- | parkområde som I har adgang til
  • En restaurant | hotel | slot | café med smukt udendørspmråde
  • Spejderhytte med udendørsområde m/ adgang til køkken og toiletter
  • Sportshal med udendørsområde m/ adgang til køkken og toiletter

Vi kan anbefale lidt lokationer her som vi tidligere har haft arrangementer ved.

Når lokationen er fundet – er der lidt praktiske forhold der skal overvejes.

romantisk-bryllup-i-telt

HVAD SKAL DER VÆRE VED LOKATIONEN

Ved lokationen skal der være adgang til elektricitet (220V strøm) – hvis ikke skal der bruges en stor generator.
Der skal være toiletter, og hvis der ikke er adgang til det, skal der arrangeres eventtoiletter.

Områdets areal er afgørende for hvilket telt / telte der kan sættes op.
Der skal være omkring 2 kvm pr. gæst til en fest i telt, samt der skal være plads til at forankre, pløkke med ca. 1 – 2 m. omkring teltet. Under produkter – kan I se de forskellige telte vi har, og under hvert telt har vi skrevet hvor store de er.

Adgangen til området skal være fhv. let. Dette er vigtigt både for personalet der skal sætte teltet op, samt for leverandører af fx. mad, samt jeres gæster. Her er det vigtigt at I tager hensyn til fx. ældre og gangbesværet.

Luksustelte-bryllup-i-telt-boheme-fest

OVERVEJELSER VED ARRANGEMENT I TELTE | TELTBRYLLUPPER

– Logistikken omkring teltopsætning, madlevering, toiletvogn og ikke mindst hvordan jeres gæster skal ankomme.
Herunder kommer også parkering og overnatning for dels jer som brudepar, men også for jeres gæster.

– Vejrforholdene kan have stor indflydelse på jeres bryllup | udendørsfest. Overvej hvilken tid på året i arrangerer jeres teltfest. Ligemeget hvad er det rart i fht. regn og vind. Vi er selvfølgelig altid up-to-date med vejrsituationen – og hvis der er storm påvej, sørger vi for stormpløkker mm. Vi har aldrig måtte aflyse en teltfest – så tøv ikke af den grund.

– Tilladelser til opsætning af telte. Undersøg om der på jeres lokation kræves specielle tilladelser eller der er restriktioner der kan påvirke jeres planer. Fx. hvis I planlægger DJ eller band – her er det rart at vide om der er regler for støjniveau. Vil I have åben ild (selvfølgelig mindst 5-10 m. væk fra teltet) skal lokale regler overholdes – dette gælder også hvis der er bålforbud pga. tørke el. lign. Nogle steder er der også tidsbegrænsninger – fx. ved en restaurant.

tipi-bryllup-luksustelte

BUDGET & GÆSTELISTE TIL ARRANGEMENT I TELTE

– Det er altid en god idé at fastlægge jeres budget. Her skal I overveje hvormeget I vil investere i lokationen, faciliteterne, mad & drikke, blomster og andet pynt, musik (band/DJ) mm. Undersøg hvad der er inkluderet i prisen, som fx. når I lejer telte hos os, kan I derudover leje møbler, dekohjul, bar, gulve og ikke mindst de hyggelige lyskæder – dette tilbyder vi som en slags pakkeløsning.

– Gæstelisten er argørende for mange ting. Antallet af gæster er tit afgørende på størrelsen af hvilket telt i vil leje. Vores telte kan rumme fra 10 personer til over tusind. Det er selvfølgelig de færreste der skal helt op i den størrelse af gæsteliste til et bryllup – men vores smukke nordiske tipier kan sættes sammen til et stort rum, samt vores største mastetelte kan indeholde over 200 gæster.

– Skal ceremonien / vielsen være i nærheden af teltet. Dette er også afgørende ifht. hvor langt gæsterne skal bevæge sig imellem ceremoni og fest. Er ceremonien fx. lige ved eller i teltet – er det dejlig nemt. Vi kan hjælpe med smukke udendørs ceremonier – hvor vores lyskæder fx. danner omridset.

stort-telt-bryllup-mastetelt

PERSONLIGE BESØG VED LOKATIONEN

Det er altid rart at kende destinationen godt for éns bryllup eller teltevent.
Læs anmeldelser og erfaringer omkring stedet. Har andre brudepar anmeldelt det. Dette kan give  fra tidligere brudepar kan give indsigt i, hvordan lokationen fungerer i praksis. Vi anbefaler altid at I kontakter lokationen for at arrangere en rundvisning og få svar på eventuelle spørgsmål, I måtte have. Inden I besøger en lokation, kan I evt. lave en tjekliste, omkring elektricitetforholdene, teltopsætningsområdet, toiletforhold, køkken og evt. overnatninger.

Beslut jer i god tid. Nogle steder skal man være ude i god tid. Efter I selvfølgelig har overvejet jeres bryllup (teltfest) omhyggeligt – skal I sikre jer at jeres lokation er ledig og bliver reserveret til jeres bryllupsdag. Nogle datoer – kan være booket langt ud i fremtiden.

Hvilken stil skal jeres bryllup være i. Ønsker i et rustikt nordisk bryllup i afslappet stil, et pompøst bryllup med fyrværkeri eller skal det være romantisk fra start til slut med masser af traditioner – eller skal det være et mix af meget – så kan vi med stolthed inspirere jer med vores galleri – som indeholder mange stile, typer – fra naturlig grønne outdoor bryllupper til meget elegante stilrene fester – se her.

Vi har også udarbejdet en tidsplan – samt en checkliste til jer der skal holde bryllup – her.

galleri-luksustelte-festtelte

SE OGSÅ