TIPS TIL FIRMAFEST I TELTE
TIPS, MULIGHEDER & OVERVEJELSER – TIL FIRMAFEST I TELTE
Der er mange måder man kan afholde et firmaevent / arrangement på – og det vi ved mest om er, når de skal arrangeres i telte.
Vi har gennem tiden arrangeret et utal af events – alt fra små intime fester til under 50 gæster – men også teltfester til mere end tusind deltagere.
Det er vigtigt først at få afstemt forventningerne til jeres fest – og her kan det fx. være:
– Hvor skal festen afholdes ? Hvad er der af muligheder ? Skal eventet være på jeres egen matrikel ? Skal I finde et andet område i nærheden? eller har I et bestemt sted I gerne vil benytte?
Dette kan være afgørende – dels for størrelsen af eventet – hvad har I / hvad er der plads til – hvor I gerne vil være.
STORE ENKELT TELTE | SAMMENSÆTNING AF TELTE
Vi kan med vores telte, dels sammensætte teltene på mange måder – lave mange teltvariationer / teltformater – men vi har også flere telttyper som kan benyttes enkeltvis på over 300 kvm.
Se evt. et firmaevent her, hvor vi har sat 14 stratus tipitelte op til et stort firma, hvor der deltog over 1100 personer, og et festivallignende event – hvor vi mixede mange af vores telttyper sammen – som gav en utrolig stemning med scener, koncerter og madtelte – se her.
Af store telte har vi vores nyeste Wooden Dome – som med sit udseende er meget unikt. Dette kan både benyttes som overdækket koncert område – men også som en stor *hal* – hvor firmaeventet kan afholdes. Dette telt kan indeholde scener, lounge område – udover langborde eller hvad man ønsker.
Vores mastetelte har vi i størrelser fra 78,5 – 325 kvm. Dette giver et stort spænd alt efter hvad I ønsker og har brug for. Yderligere kan vi anbefale vores stretch tents – som vi har i tre størrelser. Disse kan også sættes sammen efter behov.
HVILKET SLAGS FEST VIL I HOLDE
Hvilket slags firmaevent / firmaarrangement vil I gerne afholde ?
Mange arrangerer et firmaevent som varer en hel dag – nogle arrangerer fra eftermiddagen og ud på aften.
Er det et dagsarrangement startes der fx. med en workshop, som kan være bestilt udefra til firmaet, det kan være en intern medarbejder der underviser om noget udvikling i firmaet eller et decideret teambuilding arrangement.
I teltene vil der kunne være workshops – hvor teltet / teltene ligesom benyttes til hver sit emne – eller der vil kunne være flere emners som boder inde i et telt. Ved teltarrangmenter kommer der ikke den *larmene / ekko / dundrende* lyd – som der kan opstå i lokaler, haller, lagerbygninger og plastiktelte – hvilket giver lidt mere flexibilitet.
INDRETNING AF TELTE
Alt afhængig af arrangementet kan teltene indrettes på mange måder.
Skal der være en scene inde i teltet kan den været ude i en af siderne – men den kan også være i midten. Dette afhænger lidt af hvad der skal foregå på scenen. Skal det være en *talk* – kunne det være sjovt hvis værter og deltagere kunne gå rundt og evt. involvere – men for at få mest plads ud af telte – er det bedst at placere den op af dugen – se her.
Fornyeligt var der et event i vores telte – hvor firmaet ønskede en DJ. Denne blev her placeret under vores stretch tent – i den ene ende – se her – med sit udstyr. Herfra havde han et overblik over hele området. Ønsker man et band, har vi fået utrolig gode tilbagemeldinger fra en dansefest – se her – hvor lyder får de bedste anmeldelser.
Skal der kunne spises i teltene – kan man få flest mennesker til at være ved vores træborde. Disse kan laves til langborde hele vejen gennem teltet. Skal festen være mere højtidelig, er vores runde borde en skøn måde til et middagsselskab, hvor man fx. skal sidde længe – se her.
INDENDØRS FIRMAARRANGEMENTER MED TELTE
Især vores stratus, cirrus og nimbus tipier er populære til indendørsfester.
Vi har gennem tiden arrangeret både temafester, sommerfester, jubilæumsfester og ikke mindst julefrokoster indendørs med vores telte – hvor enten vores nimbus´er skaber hyggelige områder – eller vores stratus, både med og uden (nøgne tipier) som får de store rum til at virke mere imødekommende og festlige. På den måde kan et råt lokale, rå bygning, kedelig dansk sportshal – blive pyntet på en festlig måde – især når vores lyskæder tilføjes. Her er mulighederne mange – og afhænger af størrelsen på rummet, samt antallet af gæster.
BAR TIL STORE EVENTS
Vi har vores utrolig populære runde bar. Denne hjemme designet og bygget bar – er ideel til firmaevents.
Baren er skabt med æstetik for øje samt funktionelle detaljer, som gør det muligt at dele baren op i mindre moduler ift. jeres behov. Til et stort firmaevent anbefaler vi den helt runde – men den kan også deles op i færre moduler. Se fx. her – hvordan ved et festival lignende arrangement.
EVENT FIRMAER
Der findes et hav af eventbureauer. Hvilket et I skal vælge afhænger af jeres behov og mål for arrangementet.
Fordelene ved at vælge et eventbureau er at eventbureauer specialiserer sig i planlægning, koordinering og gennemførelse af begivenheder. De har ofte et dedikeret team af erfarne fagfolk, der kan hjælpe med at sikre, at dit arrangement bliver en succes. Et eventbureau kan hjælpe med at optimere dine ressourcer, herunder tid, penge og menneskelige ressourcer. De kan forhandle med leverandører, finde de bedste priser og sikre, at alt kører glat og effektivt.
Eventbureauer kan bringe friske ideer og kreativitet til dit arrangement. De kan hjælpe med at skabe en unik og fantastisk oplevelse for jeres gæster ved at implementere innovative koncepter og teknologier.
At planlægge og koordinere et arrangement kan være en kompleks og stressende proces. Et eventbureau kan tage byrden af planlægningen fra jer og sikre, at alt går efter planen, så du kan fokusere på andre vigtige opgaver.
Eventbureauer har ofte et bredt netværk af leverandører, kunstnere og andre interessenter, som de kan trække på for at gøre dit arrangement til en succes. Deres etablerede forbindelser kan være uvurderlige for at sikre, at du får adgang til de bedste ressourcer og tjenester.
I er altid velkomne til at kontakte os inden I går igang med at søge eventbureauer, hvorpå vi kan give jer et overblik over vores ydelser og priser.
Vi har flere gange samarbejdet med We Do Agency.